Naujienos
Skolų išieškojimas: kodėl verslui naudinga priminimų paslauga?
Skolų išieškojimas dažnam asocijuojasi su ilgai trunkančiais procesais, teismais ar antstoliais. Dėl to dažnai nepagalvojame, kad yra ir paprastesnių būdų atgauti skolą. Vengdami galimai ilgo skolų išieškojimo proceso verslininkai neretai susiduria su nemokiais klientais, nors būtent verslui klientų skolos gali padaryti neigiamą įtaką plėtrai. Tuo tarpu dažnas verslininkas gali patvirtinti, jog periodiškai tenka susidurti su mokėjimų vėlavimais, o kartais jiems jau yra tekę turėti karčios patirties su skolininkais ir patiems išbandyti, kaip veikia skolų išieškojimas.
Priežasčių, kodėl mokėjimai vėluoja, yra daug. Dažnai nutinka taip, kad klientai pirkę prekes ar paslaugas be išankstinės sąskaitos, vėliau ją tiesiog užmiršta apmokėti. Tačiau svarbu prisiminti, kad neapmokėtos sąskaitos niekur nedingsta. Specialistai pripažįsta, jog geriausias būdas užkirsti kelią ilgalaikėms skoloms yra priminimų paslauga.
Priminimų paslauga – prevencija ilgalaikėms skoloms
Pinigų srautų valdymas – rimtas iššūkis verslui. Sutrikus bent vienai pinigų surinkimo daliai, gali būti sunku pasiekti finansinius tikslus ar netgi padidinti finansines išlaidas, taip pat dažnais atvejais verslas gali vėluoti mokėti atlyginimus darbuotojams. Kaip to išvengti? Pirmas žingsnis, kurį reikia žengti nuo pirmos kliento mokėjimo vėlavimo dienos – priminimas apie jo finansinius įsipareigojimus. Priminimo apie neįvykdytus finansinius įsipareigojimus dažnu atveju pakanka, todėl gana greitai pavyksta pinigus susigrąžinti. Priminimus galima siųsti keliais kanalais: trumposiomis SMS žinutėmis, elektroniniu paštu ar skambinti tiesiai klientui ir klausti, kada bus atlikta vėluojama įmoka. Profesionaliai tą daro skolų administravimo įmonės, turinčios ilgametę patirtį ir žinančios visų išieškojimo procesų subtilybes.
Jeigu pasiryžote patys užsiimti priminimų siuntimu, atkreipkite dėmesį į kelias detales, kad skolų išieškojimas būtų efektyvus:
- Informacija apie skolą turi būti pateikta aiškiai.
- Pranešime taip pat būtina nurodyti priskaičiuotus nuostolius ir delspinigius už pavėluotą mokėjimą.
- Tekstas turi būti suprantamai ir aiškiai išdėstytas.
Be visų šių punktų, labai svarbu nurodyti ir tai, jog po tam tikro laiko neapmokėjus skolos, bus pradėtos taikyti tolimesnės priemonės, o skola gali būti perduota išieškoti trečiajai šaliai (dažniausiai skolų išieškojimo įmonei), kad būtų atlikti kiti skolos administravimo veiksmai.
Noriu siųsti priminimą: kaip pasirinkti komunikacijos priemonę?
Norint priminti klientui apie nesumokėtą sąskaitą, Jums gali kilti klausimas: o kuri komunikacijos priemonė yra efektyviausia? Profesionalai sutaria, kad nėra vieno geriausio būdo bendrauti su skolininkais. Būtina išmanyti skirtingų grupių asmenų poreikius ir mokėti tinkamai komunikuoti, kad būtų pasiektas maksimalus rezultatas. Skolų administravimo įmonėje dirbantys specialistai gali patvirtinti, kad skolų išieškojimas ir su tuo susiję veiksmai kiekvienu atveju gali skirtis priklausomai nuo situacijos. Reikia mokėti nustatyti tinkamą pranešimo toną, įvertinti kliento mokumo riziką, analizuoti sėkmingas ankstesnes situacijas ir pagal tai pritaikyti strategijas.
Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai atskleidė, kad net 42 proc. skolininkų mieliau gautų priminimus apie pavėluotą mokėjimą trumposiomis SMS žinutėmis, o ne tradiciniu elektroniniu paštu. 23 proc. respondentų pirmenybę teikė elektroniniam laiškui, o tik 14 proc. mieliau rinktųsi tradicinį paštu siunčiamą laišką. Apklausos metu taip pat paaiškėjo, kad net 48 proc. apklaustųjų imtųsi veiksmų greičiau, jei priminimų žinutės būtų draugiško tono, naudinga klientui ir gauta iš patikimo šaltinio.
Vis dažniau kalbama ir apie socialinių tinklų panaudojimą skolų grąžinimo procese. Apklausos duomenimis, socialinių tinklų kanalai gali būti patraukli platforma priminimui apie finansinius įsipareigojimus ir „mažiau erzinanti“. Tačiau jei su skolininkais susidūrėte pirmą kartą, gali būti sunktu įvertinti situaciją ir tinkamai veikti laiku. Štai kodėl profesionalai rekomenduoja nuo pirmos mokėjimo vėlavimo dienos kreiptis į skolų administravimo įmones, ypač jeigu turite daugiau klientų. Įmonės turi ilgametę patirtį ir gali greitai ir tinkamai reaguoti taip, kad nepadarytumėte lemtingų klaidų, o skolų išieškojimas neužtruktų.
Užkirskite kelią galimoms skoloms
Skolų išieškojimas turi prasidėti nuo pirmos įmokos mokėjimo vėlavimo dienos. Tą pačią dieną turite ir imtis veiksmų. Taip padidinsite pinigų susigrąžinimo tikimybę. Tačiau nepamirškite ir kitų prevencijos priemonių. Žinoma, jeigu esate užsiėmę verslo plėtra, gali būti sunku susidoroti su skolų valdymu, tačiau geras skolų valdymas yra laikomas svarbia darbo dalimi, todėl būtina tam skirti laiko. Žemiau pateikiame ekspertų paruoštus patarimai, kurie gali padėti užkirsti kelią skolų atsiradimui.
- Turėkite aiškias savo pirkimo-pardavimo ar paslaugų teikimo sutartis. Daugelio ginčų ir nesutarimų galima išvengti, jei visos raštiškos sutartys būtų aiškios ir suprantamos, paruoštos bendradarbiaujat su profesionalais.
- Pateikite teisingą informaciją apie paslaugų kainas, sąskaitas ir ataskaitas. Jeigu dokumentuose pateiksite teisingą informaciją ir operatyviai išrašysite sąskaitas, tikėtina, kad laiku gausite mokėjimus. Sąskaitose, kurias siunčiate klientams, tinkamai nurodykite šią informaciją: mokėjimo paskirtį, įmokos kodą. Turinys turi būti aiškus, lengvai suprantamas, išryškinti svarbiausi mokėjimui reikalingi duomenys.
- Turėkite sistemą su klientų duomenimis. Jose patogu stebėti klientų vėlavimus, jų mokėjimo terminus. Patogios sistemos pagalba bet kuriuo metu galėsite peržiūrėti kiekvieno kliento mokėjimų istoriją. Taip bus daug lengviau laiku imtis skubių veiksmų, kai matysite šiuos duomenis tiesiai prieš akis.
- Turėkite bent kelis patikimus kanalus, kuriais galite komunikuoti su nemokiais klientais. Tai padės greičiau reaguoti ir laiku išspręsti problemą.
- Sąskaitas išrašykite kuo anksčiau. Pavėluotų sąskaitų gavimas skatina klientus atidėti mokėjimus. Stebėkite visus, kurie linkę vėluoti ar mokėti paskutinę minutę. Visuomet susisiekite su klientu tą pačią dieną, kai tik baigėsi jo mokėjimui skirtas laikas. Kai klientas žinos, kad visada reaguojate į vėlavimą, bus linkęs neatidėlioti savo finansinių įsipareigojimų ir laiku apmokėti sąskaitas.
- Jei skola atsirado, kreipkitės į profesionalus. Skolų išieškojimas bus efektyvus, jei būsite paruošę visą reikiamą informaciją apie skolos vėlavimą: neapmokėtas sąskaitas, banko išrašo duomenis ir pan. Tvarkingi dokumentai pagreitins procesus ir padidins tikimybę susigrąžinti pinigus.
Ekspertai sutinka, kad priminimų paslauga yra itin naudinga verslui. Tai sumažina išlaidas ir padidina klientų pasitikėjimą jumis. EASY DEBT SERVICE specializuojasi priminimų siuntimu klientams ir padeda greičiau susigrąžinti jums priklausančius pinigus. Bandydami patys užsiimti skolų išieškojimu, galite prarasti laiko, pinigų ir resursų. Pasirinkę EASY DEBT SERVICE paslaugas, optimizuosite savo kaštus. Visas skolų administravimo procedūras išmanantys mūsų profesionalai bendrauja pagarbiai ir profesionaliai. Jums nereiks užsiimti skambinimu klientams, išvengsite ilgų pokalbių telefonu, jūsų darbo proceso nepertrauks netikėtų klientų skambučiai dėl skolų, o svarbiausia, kad viską patikėję profesionalams galėsite išlaikyti dalykiškus santykius su klientais. Skolų išieškojimas gali prasidėti nuo tos dienos, kai kreipėtės į mūsų specialistus. Užpildykite formą mūsų tinklalapyje ar susiekite su mumis elektroniniu paštu ir mes rasime geriausią sprendimą.